Levend Landgoed

Levend Landgoed 2017

Levend Landgoed is een project dat de betekenis en mogelijkheden van landgoederen voor omwonenden en omgeving vergroot en zo een directe bijdrage levert aan de belevingswaarde van het landgoed. Landgoederen krijgen zo weer een rol van betekenis voor hun omgeving.
Kunstenaars uit diverse disciplines gaan voor een periode op onderzoek uit, benutten alle zintuigen en duiken in heden en verleden. Deze kunstenaars worden gematched met omwonenden, bewoners en gebruikers van het landgoed. Zij hebben een gidsfunctie voor de kunstenaars: Leiden hen rond, vertellen verhalen, delen (cultuur) historie en brengen hen in aanraking met bekende en onbekende schatten van het landgoed. Op basis van onderzoek, ervaringen en bevindingen gaan de kunstenaars aan het werk.

Wil je meedoen?

Wil jij je landgoed ook graag delen, of de unieke geschiedenis ervan communiceren aan het publiek?          deelname landgoederen

Ben jij professioneel beeldend kunstenaar, geïnteresseerd in (immaterieel) erfgoed en wil je meedoen?     deelname kunstenaars
KUNSTENAARS